Przejdź do głównej zawartości

SIMPLE VEGGIE ZOUZA


Z reguły długo waham się, zanim zrobię jakiś krok. Pozwalam wątpliwościom rozwiać moje plany. Jednak tym razem postanowiłam nie zwlekać. Nowy rok, nowy blog 😉

Kiedy mój mąż postanowił nie jeść mięsa, mówiłam, żeby robił, co chce, ale ja na pewno nie pójdę w jego ślady... 😉 Taaak. Później mówiłam, że „ale z nabiału na pewno nie zrezygnuję”. Jednak była to tylko kwestia czasu.

Od wiosny 2018 roku nie jem nabiału, kilka miesięcy wcześniej odstawiłam mięso. Najpierw zaczęłam je ograniczać, a potem szybko okazało się, że wcale go nie potrzebuję.

Widząc, jak dieta wegańska pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie męża, zdecydowałam, że całą rodziną spróbujemy zmienić naszą kuchnię. Na początku nie wyobrażałam sobie, jak to ugryźć, ciężko mi było ogarnąć nową rzeczywistość. Jednak dosyć szybko wsiąkłam i zaczęło mi po prostu wychodzić. Pomyślałam, że podzielę się tym z innymi, stąd ten blog. Chcę pokazać codzienne, proste przepisy, bez skomplikowanych składników, a smaczne i zdrowe. Nie tylko dla wegan. Chociaż my czasem jemy jajka [czyli jesteśmy owowege 😉 ] to jednak w naszej kuchni przeważają dania wegańskie. Po wizycie u dietetyka zaczęłam bardziej zwracać uwagę na wapń w diecie i teraz niczego nam nie brakuje. Większość dań nadaje się dla maluchów, nawet od początku rozszerzania diety [BLW] o ile zrezygnujecie z soli – zawsze można doprawić sobie na talerzu 😉

 Zapraszam zatem do naszej kuchni. Rozgośćcie się i rozejrzyjcie, a może skorzystacie z jakiegoś przepisu?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ZUPA Z DYNIĄ I KASZĄ JAGLANĄ

Brak pomysłu na zupę? Zawsze znajdzie się coś, co można wrzucić do garnka ;) U mnie tym razem odświeżana zupa ;) Dzień wcześniej mieliśmy zupę warzywną. Wyjęłam ją z lodówki, zmiksowałam dodając puree dyniowe i ugotowałam z kaszą jaglaną, dodając trochę zielonego :) I od razu inna zupa :)

FASZEROWANE KABACZKI

Pieczone kabaczki nadziewane farszem z pieczarek, cebuli i papryki, podane z ziemniakami (zabrakło koperku do posypania) i surówką (pomidor, papryka, rzodkiewka, szczypiorek).  Dzisiaj tylko zarzucam pomysł i biegnę do maszyny, bo mam zadanie, któremu usiłuję sprostać ;)

CIASTO DYNIOWE MIESZANE Z DWÓCH BLOGÓW

Któregoś dnia chciałam po raz kolejny zrobić dyniowe ciasto z karmelizowanymi śliwkami wg  @2vegelovers  [ o takie o ] Jest niesamowicie pyszne, a te śliwki... Mmmm :) Miałam już w misce dynię i olej, kiedy okazało się, że mleko kokosowe jest rzadkie, a już dwa razy wyszedł mi z takiego zakalec [mleko musi mieć minimum 75% kokosa, to nie miało :p] więc wkurzona zaczęłam szukać innego przepisu na wegańskie ciacho dyniowe i tak trafiłam na przepis od  @jadlonomia  [ o taki o ] 💚 Pomieszałam więc oba przepisy i wyszło mi cudowne ciasto! Popołudnie uratowane 😉😂